Rozhodnutí amerického řetězce rychlého občerstvení McDonald’s zavřít v reakci na vývoj situace na Ukrajině všechny své restaurace v Rusku zareagovaly i další známé americké značky.
Krátce po oznámení McDonald’s informovali o pozastavení svých aktivit v Ruské federaci také kavárenský řetězec Starbucks a nápojové společnosti PepsiCo a Coca-Cola. TASR o tom informuje na základě zprávy agentury Reuters.
McDonald’s a Pepsi jsou přitom značky, které spolupracovaly už se Sovětským svazem a jako první vstoupily na ruský trh po pádu SSSR. Právě tyto značky byly považovány za průkopníky ke zlepšení vztahů Moskvy a Západu. První restauraci v Rusku otevřel McDonald’s v roce 1990 na Puškinově náměstí v centru Moskvy.
McDonald’s informoval, že dočasně zavře všech téměř 850 restaurací v Rusku, svým zaměstnancům však bude nadále vyplácet mzdu. Společnost zaměstnává v Rusku přibližně 62.000 lidí.
Následně síť kaváren Starbucks informovala, že v Rusku dočasně zavře stovky svých obchodů. PepsiCo pozastaví veškeré reklamní aktivity na ruském trhu a prodej svých nápojových značek. Nadále však bude prodávat některé esenciální výrobky jako dětská výživa. I konkurenční Coca-Cola oznámila, že svůj byznys v Rusku dočasně zastaví. Coca-Cola byla přitom oficiálním nápojem během OH 1980 v Moskvě, přestože Spojené státy olympiádu bojkotovaly na protest proti invazi Sovětského svazu do Afghánistánu.